• 100% Norsk nettbutikk

Jeg har bestilt nyttedyr, men ikke hørt noe mer?

Nyttedyr er ferskvare og produseres på bestilling. Ordrer som er inne hos oss før bestillingsfristen torsdager klokken 12:00, blir det bestilt nyttedyr hos produsent og disse kommer i retur til oss påfølgende uke. Da pakker og sender vi ut ordrene samme dag vi mottar leveransen.

Ser vi at din ordre vil ta lenger enn 2 virkedager i transport så utsette sendingen til mandag uken etter, slik at nyttedyrene holdes kjølig og i dvale og ikke blir liggende i transitt uten kjøling.

Hvor sender jeg varene jeg ønsker å returnere?

HUSK at retur  avtales med oss først, før pakken kan returnere til oss og eventuelt angreskjema må sende oss via epost til post@matoghage.no. Når retur er godkjent vil du få epost med sendings detaljer fra oss. Ved bruk av angrefrist så betaler kunden retur frakten i henhold til angrefristloven.

Uavhentet pakke er ikke en godkjent retur og gebyr (Kr. 250,-) + retur frakt til oss vil påløpe.

Jeg har ikke mottatt ordren min ennå?

Det er veldig viktig at adressen stemmer overens med navnet på sendingen, gjør det ikke det så får vi ofte pakken i retur. Det er og avgjørende at epost adresse og telefon nummer er korrekt så sjekk disse tingene først. Du kan og ta kontakt med oss for spørsmål – e-post: post@matoghage.no

Vi anbefaler alle som mottar varer fra Mat & Hage om og laste ned og installere Posten og PostNord sin app som finnes for både iOS og Android. Da vil dine forsendelser bli automatisk lagt til og du vil ha full kontroll og kan følge pakken fra A til Å. Det er ditt ansvar og følge med og hente ut ordren når den er ankommet utleverings stedet.

iOS iPhone Enheter:

Posten/Bring
iTunes App Store
PostNord
iTunes App Store

Android Enheter

Posten/Bring
Google Play
PostNord
Google Play

Nyttedyr og Angrefrist?

På grunn av at dette er “ekstrem ferskvare” er det er ingen angrefrist på disse produktene.

Vær klar og ha en plan!

Det viktigste ved bestillig og bruk av nyttedyr er å vær klar, er hjemme, har en plan og eventuelt henter pakken når den ankommer for deretter og sette disse ut eller ta i bruk. Vi opplever alt for ofte at kunder bestiller i god tid for så og oppbevare eller bruke noen dager etter dem kommer fra hytta og lignende –DETTE ER RETT OG SLETT EN DÅRLIG IDE

Nematoder har noe holdbarhet hvis uåpnet og i kjøleskap. Men vi anbefaler alltid å bruke dem så fort som mulig, venter det f.eks en dugnad i borettslaget o.l. kan nematoder som nevnt over lagres uåpnet og kaldt en kort periode.

Blir det avvik i leveransen -som kan skje- så er det ikke noe å gjør annet enn å senke skuldrene og gjøre seg klar til neste ukes levering rett å slett.

Bruk av nyttedyr krever en god plan og tid!

Spinn Rovmidd

Vedrørende ordre av Spinn Rovmidd! Vi anbefaler sterkt å bruke frakt metode Express over natten, den er dyr, men det er den eneste måten vi kan garantere at Spinn Rovmidden overlever transporten. Velger du andre frakt metoder gir vi ingen garantier og vi vil heller ikke påta oss ansvaret om dem ikke skulle overleve transporten.

Spinn Rovidd må bestilles for seg selv eller sammen med andre levende nyttedyr ellers vil ikke forsendelses metode “EKSPRESS (over natten)” dukke opp ved utsjekk.

Hjelp, min pakke har gått i retur til dere?

Vi anbefaler at du laster ned Posten sin sporings app for å følge med ordren din, det er ditt ansvar å følge med og hente ut ordren når den er ankommet utleverings stedet. Om pakken kommer i retur til oss, så kan vi sende denne på nytt, men må da ha dekning for returfrakten + ny frakt til deg. Så det lønner seg og følge med. Klikk på bilde under, så kommer du til posten sin nedlastings side.

ios-appstore spørmål google-play