Ofte stilte spørsmål

Spørsmål om Frakt

Vi sender ordre utelukkende med Posten/Bring.

Nei, vi sender ut varer fortløpende, og alt etter hvor du bor i landet, så pleier det ikke ta mer enn 2 – 3 dager.

Nei, du kan enkelt gå til din handlekurv som vil vise deg alle tilgjengelige frakt valg.

Vi anbefaler at du laster ned Posten sin sporings app for å følge med ordren din, det er ditt ansvar å følge med og hente ut ordren når den er ankommet utleverings stedet. Om pakken kommer i retur til oss, så kan vi sende denne på nytt, men må da ha dekning for returfrakten + ny frakt til deg. Så det lønner seg og følge med. Klikk på bilde under, så kommer du til posten sin nedlastings side.

ios-appstore spørmål google-play

Nyttedyr

Vår logistikk partner leverer din ordre effektivt og enkelt, og ikke minst for å spare tid etter som nyttedyrene er “ekstrem ferskvare”. Nyttedyrene produseres på bestilling og sendes kunder stort sett en 1 gang i uka. Usendelse skjer umiddelbart etter ekspress levering direkte fra produsent. Avvik fra planlagt levering kan skje og skjer, det er tross alt levende organismer dette.

Bestilling: Varen(e) må være bestilt og betalt innen fredager kl. 13:00 for levering påfølgende uke.

Eksempel: Bestiller du fredag før klokken 12:00 uke 10. vil varen vanligvis være levert innen uke 11.

Vedrørende ordre av Spinn Rovmidd! Vi anbefaler sterkt å bruke frakt metode Express over natten, den er dyr, men det er den eneste måten vi kan garantere at Spinn Rovmidden overlever transporten. Velger du andre frakt metoder gir vi ingen garantier og vi vil heller ikke påta oss ansvaret om dem ikke skulle overleve transporten.

Spinn Rovidd må bestilles for seg selv eller sammen med andre levende nyttedyr ellers vil ikke forsendelses metode “EKSPRESS (over natten)” dukke opp ved utsjekk.

Det viktigste ved bestillig og bruk av nyttedyr er at du er klar, er hjemme, har en plan og eventuelt henter pakken når den ankommer for deretter og sette disse ut eller ta i bruk. Vi opplever alt for ofte at kunder bestiller i god tid for så og oppbevare eller bruke noen dager etter dem kommer fra hytta og lignende –DETTE ER RETT OG SLETT EN DÅRLIG IDE

Nematoder har noe holdbarhet hvis uåpnet og i kjøleskap. Men vi anbefaler alltid å bruke dem så fort som mulig, venter det f.eks en dugnad i borettslaget o.l. kan nematoder som nevnt over lagres uåpnet og kaldt en kort periode.

Blir det avvik i leveransen -som kan skje- så er det ikke noe å gjør annet enn å senke skuldrene og gjøre seg klar til neste ukes levering rett å slett.

Bruk av nyttedyr krever en god plan og tid!

På grunn av at dette er “ekstrem ferskvare” er det er ingen angrefrist på disse produktene.

Ordre

Det er veldig viktig at adressen stemmer overens med navnet på sendingen, gjør det ikke det så får vi ofte pakken i retur. Det er og avgjørende at epost adresse og telefon nummer er korrekt så sjekk disse tingene først. Du kan og ta kontakt med oss for spørsmål – e-post: post@matoghage.no

Vi anbefaler alle som mottar varer fra Mat & Hage om og laste ned og installere Posten/Bring sin app som finnes for både iOS og Android. Da vil dine forsendelser bli automatisk lagt til og du vil ha full kontroll og kan følge pakken fra A til Å. Det er ditt ansvar og følge med og hente ut ordren når den er ankommet utleverings stedet.

Posten’s sporings app for iOS
Posten’s sporings app for Android

Da tar du bilde av pakken samt innhold og sender til oss, dette er fordi vi må dokumentere ødelagt innhold overfor transportøren for erstatnings øyemed.

Når du har valgt å betale med Faktura ved utsjekk, så er det Collector Bank som har overtatt fordringen i sin helhet. Du kan kontakte dem her:

Telefon: 21 89 63 20

Epost: contactcenter@collectorpayments.no

Retur & Angrefrist

Du sender varene enkelt til:

MEKKERS HANDEL
Storehamn 25
4160 Finnøy

HUSK at retur må avtales med oss først og eventuelt angreskjema må sende oss via epost til post@matoghage.no

Uavhentet pakke er ikke en godkjent retur og gebyr vil påløpe. Kunde står for eventuell retur frakt.